Beschrijving

Laat de stad door je aderen stromen bij één van de diverse diensten van Stad Gent. Bouw mee aan een stad voor alle Gentenaars.

Op dit moment is er een openstaande vacature binnen het Mobiliteitsbedrijf.

Het Mobiliteitsbedrijf behoort tot het departement Stedelijke Ontwikkeling en is volop in beweging om tegen januari 2020 een organisatie te zijn waarbij de principes van innovatieve arbeidsorganisatie centraal staan. Het Mobiliteitsbedrijf zal dan bestaan uit de volgende teams: voetgangers en collectief vervoer, fietsers, circulatie, parkeren on-street, parkeren off-street, dynamische toegang, technische ondersteuning, strategische ondersteuning en operationele ondersteuning.

Als GIS en data deskundige kom je terecht in één van de twee teams van on-street parkeren, met elk ongeveer 17 teamleden. Je staat in voor de verzameling, de analyse en het beheer van mobiliteitsdata met als bedoeling om informatie te genereren die gebruikt wordt bij besluitvorming. Beleidsopties kunnen zo tegenover elkaar afgewogen worden. Op die manier kunnen we beleidsmaatregelen monitoren en evalueren en de impact van beleidskeuzes in kaart brengen. Het Mobiliteitsbedrijf heeft dan ook de ambitie om het potentieel aan data verder aan te boren en in te zetten op een data-gedreven sturing, monitoring en evaluatie van beleidskeuzes. De efficiënte werking van een dienst start namelijk bij een vlot en transparant databeheer.

Als GIS en data deskundige werk je als specialist in het domein van (ruimtelijke) data en rapportering mee aan een data gedreven sturing, monitoring en evaluatie van beleidskeuzes op het vlak van mobiliteit:

Binnen het domein van GIS- en databeheer:

  • sta je in voor een efficiënt databeheer van de datasets die we ontsluiten binnen het Mobiliteitsbedrijf: je actualiseert data, werkt datastructuren uit, zorgt voor de nodige kwaliteitscontrole en maakt meta-data op. Binnen je team sta je ook in voor de GIS- en data coördinatie. Vanuit deze rol formuleer en communiceer je verbetervoorstellen op vlak van databeheer en –analyse.
  • help je collega’s binnen het Mobiliteitsbedrijf verder met hun GIS/datanoden: je levert data aan, je zet analyses op, reikt tools aan en stelt handleidingen op.
  • vertegenwoordig je het team op interne en externe overlegmomenten rond GIS/data.
  • sta je mee in voor de ontsluiting van onze data, zowel naar internen als externen.

Op vlak van monitoring en evaluatie:

  • sta je mee in voor het maandelijks rapporteren van kernindicatoren binnen het Mobiliteitsbedrijf door het verder uitwerken en actualiseren van data rond parkeren.
  • werk je evaluatierapporten uit, coördineer je de dataverzameling en sta je in voor de dataverwerking, data-analyse en het overleg met betrokken actoren.
  • sta je in voor projectopvolging en -planning. Jouw ervaring in overheidsopdrachten biedt hier een meerwaarde. Heb je deze ervaring nog niet, dan leren wij jou de knepen van het vak.

Wat krijg je van ons?

  • Een voltijdse contractuele tewerkstelling van onbepaalde duur op A-niveau;
  • Een aantrekkelijk salaris: bruto maandelijks loon vanaf € 3.108 (0 jaar anciënniteit) waarbij relevante anciënniteit kan worden meegenomen;
  • Een afwisselende job, met veel menselijk contact en heel wat eigen verantwoordelijkheden;
  • De kans om je loopbaan in handen te nemen en je talent verder te ontwikkelen;
  • Maaltijdcheques;
  • Volledige terugbetaling van het openbaar vervoer of een ferme fietsvergoeding of een (elektrische) pendelfiets;
  • Een gratis hospitalisatieverzekering;
  • Eindejaarspremie;
  • Een aantrekkelijke verlofregeling: 35 verlofdagen;
  • De mogelijkheid tot telewerk en glijdende werkuren;
  • Voor de functie bij het Mobiliteitsbedrijf is de plaats van tewerkstelling Sint-Michielsplein 9, 9000 Gent.

We leggen met deze vacature een wervingsreserve aan die 3 jaar geldig is. Deze gebruiken we dan ook voor toekomstige vacatures.

Wat zijn de voorwaarden?

  1.  Je hebt een gepast diploma:

– een master diploma waar in de opleiding GIS en databeheer uitgebreid aan bod kwam (geografie, geomatica, …)

– een gelijkwaardig diploma. Dit moet je wel aantonen met de nodige documenten.

     2. ofwel heb je minimum 2 jaar relevante professionele werkervaring op vlak van grondig analysewerk met GIS (vb. ArcGIS en extensies, FME, …) en databeheer.

     3.  Je voldoet aan de algemene voorwaarden.

Ben jij onze nieuwe data en GIS deskundige?
Schrijf je uiterlijk in op 30/09/2019 door onderaan op de knop ‘Solliciteer nu’ te klikken.  
Je sollicitatie is pas geldig als je alle onderstaande documenten aan je dossier hebt toegevoegd:

  • Een recent cv (of vul je werkervaring en opleidingen in je online dossier in).
  • Een kopie van je diploma.
  • Als je een master diploma hebt, voeg dit dan toe aan jouw online dossier. Mogelijks worden een aantal computergestuurde testen voor jou niet-eliminerend.

Ben je laatstejaarsstudent?
Ook jij kan solliciteren. Je moet wel bewijzen dat je laatstejaarsstudent bent op het moment van uiterste inschrijvingsdatum door je inschrijvingsbewijs toe te voegen.

Heb je een buitenlands diploma?
Bezorg ons dan vóór de uiterste inschrijvingsdatum een gelijkwaardigheidsattest of het bewijs dat je de gelijkwaardigheid van je diploma hebt aangevraagd. Hiervoor kan je bij NARIC terecht.

Wat zijn de selectiestappen?

  • Computergestuurde testen die relevant zijn voor het niveau en de inhoud van de functie. Deze testen worden enkel afgenomen als je niet beschikt over een masterdiploma.
  • Een schriftelijk deel waarbij je kennisvragen, probleemsituaties of cases relevant voor de functie beantwoordt. Dit selectieonderdeel valt weg indien er minder dan 15 kandidaten zijn.
  • Niet-eliminerende computergestuurde testen die relevant zijn voor het niveau en de inhoud van de functie. Dit selectieonderdeel is adviserend indien je beschikt over een masterdiploma.
  • Een mondeling deel waarin je jouw motivatie brengt en een aantal competenties aantoont via o.a. werkervaring, kennis van de functie-inhoud, cases, … Er kan gevraagd worden om voorafgaand aan het interview een case, presentatie of rollenspel voor te bereiden.

De proeven gaan onder voorbehoud door in de maand november.

Welke competenties meten we in de selectieprocedure?

  • Klantgericht handelen
  • Resultaatgericht werken
  • Rapporteren
  • Analyseren
  • Organiseren
  • Zich een oordeel vormgen
  • Technische vaardigheden beheersen (GIS en databeheer)

Heb je nog vragen over deze vacature?

  • Over de functie-inhoud
    Neem contact op met: Dries Meers, adjunct van de directie: dries.meers@stad.gent, 0470 20 11 00.
  • Over de procedure en arbeidsvoorwaarden
    Bel naar Thomas Van Moerkerke (09 266 75 66), collega bij de Dienst Selectie en Mobiele Ploeg.
  • Andere vragen
    Onze dienst staat voor je klaar! Bel ons op 09 266 75 60 of mail naar jobs@gent.be.

Gent is voor iedereen!

Gent gaat voluit voor gelijke kansen. We selecteren kandidaten op basis van hun schitterende kwaliteiten, passies en vaardigheden. Je kans om mee te bouwen aan de stad wordt niet beïnvloed door je leeftijd, geslacht, etnische afkomst, geaardheid, geloof, handicap, nationaliteit, …